Rokkari-lähihoitaja Tumppi Varosen kokemukset keräsivät tällä kertaa eniten ääniä kesän podcast-äänestyksessämme. Tälle jaksolle äänensä antoi 30 prosenttia osallistuneista. Toiseksi nousi työttömyyteen liittyvää stigmaa ruotiva jakso (28%).
Kolmanneksi äänestäjät nostivat Uutta asiakaspalvelumallia käsittelevän podcastin (23%) ja viimeiseksi jäi työttömyysturvan ongelmia puiva podcast (19%).
Tässä vielä kaikki jaksot.
Jakso 1: Näkökulmia työttömyysturvaan
Miten syntyy työvoimapoliittinen lausunto? Miten vastata lisäselvityspyyntöön? Miksi aina ei tulekaan tukea? Miten näkyy asiakkaiden yhdenvertainen kohtelu?
Jakso 2: Apua olen työtön
Miten työttömyys vaikuttaa identiteettiin? Miksi omasta työttömyydestä on vaikea puhua julkisesti? Minkälaisia paineita työttömäksi joutunut kokee ennakkoluulojen ja asenteiden vuoksi? Minkälaista apua tilanteeseen on tarjolla?
Jakso 3: Rokkarista lähihoitajaksi
Mikä sai rokkari Tumppi Varosen vaihtamaan alaa? Mitä Tumppi ajattelee työstä ja koulutuksesta? Entä onko vielä jotain työtä, jota rokkaava lähihoitaja haluaisi kokeilla?
Jakso 4: Uusi asiakaspalvelumalli on täällä – kuuntele mikä muuttuu
Asiakaspalvelumme uudistuu toukokuussa. Työnhakijalle tämä tarkoittaa esimerkiksi tiiviimpää tukea työnhaussa. Verkkopalveluissa puolestaan siirrytään Työmarkkinatorille.